czwartek, 13 października 2011

Dynia part 2. Zupa - krem z rozmarynem

Mój organizm drastycznie domagał się gęstej i pożywnej zupy. Zafundowałam mu prostą i niezwykle sycącą zupę z dyni z rozmarynem. Świetna na chłodne, jesienne dni.


















Składniki na 4 naprawdę duże porcje:

1,5 litra porządnego bulionu warzywnego (dla leniwych i mniej dbających o zdrowie może być bulion z kostki, ale proszę mi wierzyć, zupa nie będzie tak dobrze smakować)
spora dynia (około 2 kg)
3 łyżki oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia
pół szklanki przegotowanej wody
1 łyżka świeżego rozmarynu (można zastąpić suszonym)
sól morska
+ gęsta śmietana lub jogurt grecki
świeże oregano


Dynię pozbywam pestek i skórki, kroję w drobną kostkę. Wrzucam na patelnię, lekko solę i duszę na oliwie, od czasu do czasu podlewając przegotowaną wodą.


















Bulion doprowadzam do wrzenia.
Uduszoną dynię miksuję blenderem na papkę, wrzucam do wrzącego bulionu. Gotuję około 10 minut, by zupa nabrała gęstości. Dodaję rozmaryn i gotuję jeszcze 10 minut.
Podaję z kleksem gęstej śmietany lub jogurtu i świeżym oregano.


1 komentarz:

  1. A ja swoja zrobilam z trawa cytrynowa, kurkuma, kolendra i
    swiezym chili:) Twoj poprzedni post mnie do tego zainspirowal:)

    OdpowiedzUsuń