środa, 2 listopada 2011

Tarta z łososiem i ricottą

Bardzo maślane ciasto i jeszcze bardziej kremowe wypełnienie. Do tego łosoś, rukola i mięta. Fantastyczny, regeneracyjny obiad, po ciężkich wojażach i nie tylko :)



















Składniki na 4 porcje:
Ciasto:
200 g mąki pszennej
100 g zimnego masła
szczypta soli
4 łyżki zimnej, przegotowanej wody
odrobina masła do wysmarowania formy

Wypełnienie:
100 g łososia wędzonego
250 g ricotty
200 g śmietany 22%
garść  rukoli
1 łyżeczka suszonej mięty
sól morska i świeżo zmielony pieprz

















Mąkę łączę razem z zimnym masłem, ugniatam w palcach do konsystencji piasku. Dodaję wodę i sól, zagniatam ciasto. Formuję kulę, owijam ją folią spożywczą i zostawiam w lodówce na 20 minut.
Piekarnik nagrzewam do 180 stopni.
Schłodzonym, rozwałkowanym ciastem, wypełniam nasmarowaną masłem formę. Ciasto nakłuwam w kilku miejscach i wkładam do piekarnika na 15 minut.
Na upieczony spód kładę łososia, ricottę i rukolę, posypuję miętą, całość polewam śmietaną. Piekę 8 - 10 minut. Posypuję solą i świeżo zmielonym pieprzem. Pyszność !



4 komentarze:

  1. Moje smaki :) Muszę kiedyś taką tartę z łososiem upiec, bo go uwielbiam ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tez uwielbiam łososia. W każdej postaci! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje ulubione smaki...same pyszności tu u Ciebie! Zostaje na dłużej! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo się cieszę i szalenie mi miło!

    OdpowiedzUsuń