wtorek, 10 grudnia 2013

Pepatelli all' Arancio

Stwierdziłam, że pierniczę - nie robię!.. Pierniczków w tym roku :) Doszłam do wniosku, że po pierwsze, to nie są moje ulubione ciasteczka, po drugie, mam wielką ochotę na spróbowanie czegoś nowego. A po trzecie, chciałam podsunąć Wam, drodzy czytelnicy, pomysł na coś innego. Przepisów na pierniczki znajdziecie w sieci mnóstwo.

Pepatelli all' Arancio to włoskie ciasteczka z pieprzem, sokiem z pomarańczy, orzechami i korzennymi przyprawami. Są bardzo aromatyczne i to są aromaty jak najbardziej świąteczne!
Oryginalny przepis pochodzi z tej książki, ale ja go dość mocno zmieniłam i ułatwiłam.




Na 2 blachy ciasteczek:
230 g mąki pszennej zwykłej (typ 650)
100 g zimnego masła
1 żółtko
100 g miodu (najlepiej gryczanego)
100 ml świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy
1 łyżeczka startej skórki pomarańczy
1 łyżeczka przyprawy korzennej (goździki, cynamon, gałka muszkatołowa, gorczyca)
50 g uprażonych, posiekanych orzeczów laskowych
1/2 łyżeczki świeżo zmielonego białego pieprzu


Mąkę przesiać do dużej miski, dodać resztę suchych składników. Dokładnie wymieszać.
Dodać pokrojone w kostkę masło, żółtko, miód i sok. Całość bardzo dokładnie wymieszać i ugnieść na jednolite ciasto. Uformować kulę, owinąć folią aluminiową i wstawić do lodówki na pół godziny.

Schłodzone ciasto podzielić na pół, drugą część owinąć w folię i wstawić do lodówki.
Ciasto rozwałkować na grubość ok 0,5 cm. Wyciąć dowolne kształty, rozłożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i piec ok 20 minut w temperaturze 180 stopni.
To samo powtórzyć z drugą połową ciasta.
Ostudzone przechowywać w szczelnie zamkniętym słoju.
Świetnie smakują z dobrą, organiczną herbatą (moje ulubione to Clipper i LØV).

7 komentarzy:

  1. Fajny przepis, na pewno wypróbuję bo też w tym roku pierników nie robię:-) jest wiele innych wypieków do wypróbowania:-) pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  2. ja też bez pierników się obędę:)
    fajna to foremka renifer

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Foremka do kupienia w zestawie z jeżem, wiewiórką, lisem i ślimakiem w Ikea oczywiście :)

      Usuń
  3. Świetny przepis. Dodaj go do światecznego konkursu i wygraj zapas przypraw na dłuuuugi czas.

    Dodatkowo uzyskasz cenne, kulinarne doświadczenie do swojego portfolio.

    www.nps-mix.pl/konkurs

    Nagrody:

    www.najlepszeprzyprawyswiata.pl

    Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja zrobiłam pierniczki... I spierniczyłam! Albo one tylko mnie nie chcą mięknąć, Skubane! :/ Te ciasteczka wyglądają bosko. Zdecydowanie do przedświątecznego wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  5. Zuzi zrób koniecznie, bo są pyszne! Uściski!

    OdpowiedzUsuń