poniedziałek, 8 lipca 2013

Shake z masłem migdałowym na migdałowym mleku

To nie jest napój dietetyczny (ilośc kalorii zatrważająca!) ale jest naprawdę bardzo zdrowy i przepyszny! Shake z masłem migdałowym, daktylami i figami na mleku migdałowym. Pyszny, wegański odpowiednik popularnych mlecznych orzeźwiaczy. Polecam bardzo!



Na 2 porcje:

Masło:
200 g migdałów
szczypta soli
odrobina oleju rzepakowego (opcjonalnie)
+
garść suszonych daktyli
kilka suszonych fig
200 ml mleka migdałowego - przepis znajdziecie TU

Migdały sparzyć i obrać ze skórki. Wrzucić do plastikowego pojemnika, dodać szczypte soli i...blenderować, blenderować, blenderować. Na początku będzie trudno uwierzyć, że wyjedzie z tego masło, ale po kilku minutach zacznie je przypominać. Należy robić kilka przerw w blenderowaniu, by dać odpocząć sprzętowi.
Migdały zmienią kolor na brązowy i po około 5-7 minutach powinny stać się masą. Dla ułatwienia blenderowania można dodać odrobinę oleju (ja pominęłam).

Daktyle i figi pokroić (bardzo dobre figi i daktyle, nie do końca wysuszone można kupić w Lidlu).
Do wysokiego naczynia wlać mleko migdałowe, dodać masło i pokrojone owoce. Całość zblenderować do konsystencji shakea.
Pić lekko schłodzone.
Mniam!

7 komentarzy:

  1. smoothie na mleku migdalowym to moja specjalnosc! Buziaki od Martyny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A z maslem migdałowym jest megaextra! :) Buziaki!

      Usuń
  2. Racja, polecam spróbować! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. no i trafiłam po nitce do kłębka ;) znamy się z Klubu Mam. widzimy się jutro. Przejrzałam kilka przepisów i na pewno spróbuje. Zainspirowałaś mnie.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że się znamy :) Szalenie się ciesze i bardzo mi miło. Pozdrawiam!

      Usuń