piątek, 16 marca 2012

Bubble tea

Bąbelkowa herbata pochodzi z Tajwanu (choć jest szalenie popularna w Stanach) a jej najważniejszym składnikiem (i najtrudniejszym w zdobyciu) są perły tapioki. W Polsce niedostępne czarne, grube perły można śmiało zastąpić drobnymi, białymi.
Bubble tea jest słodka a jej smak zależy od wariantu jaki wybierzemy (zielona, czarna, owocowa).
Ja zrobiłam moją ulubioną, mango - truskawkową z dodatkiem mrożonego rabarbaru. Pycha!




Na 2 porcje:

50 g pereł tapioki (przed namoczeniem)
1 szklanka mocnej herbaty z 2 saszetek ( ja użyłam owocowej)
2 łyżki syropu z agawy (można zastąpić brązowym cukrem)
1 szklanka schłodzonego mleka
garść mrożonego rabarbaru (można zastąpić kostkami lodu)



Perły tapioki namoczyć przez około 45 minut. Odcedzić, zalać wodą (proporcja 1:2), doprowadzić do wrzenia. Gotować, aż perły zmiękną i staną się całkowicie przezroczyste. Ostudzić.
Schłodzoną herbatę, rabarbar oraz syrop z agawy delikatnie zmiksować.
Perły przełożyć do szklanki, zalać herbatą, na koniec dodać mleko.
Eksperci zalecają pić bubble tea przez szeroką słomkę, ale prosto ze szklanki też smakuje świetnie! :)

11 komentarzy:

  1. Jestem przekonana, że pereł tapioki nie znajdę, ale herbata wygląda cudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja dziś zupełnie przez przypadek natknęłam się na tapiokę w warzywniaku, więc może Tobie też się uda? :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Tych którzy tapioki nie znajdą, a chcieliby spróbować Bubble Tea, zapraszamy już wkrótce do pierwszej takiej herbaciarni w Warszawie ;) www.facebook.com/pijherbate

    OdpowiedzUsuń
  4. To jest świetna wiadomość! Super! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W Szczecinie już od jakiegoś czasu istnieje istnieje lokal YanTea, który ma przepyszne smaki Bubble Tea !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fantastycznie! Szkoda wielka, że mam tak daleko do Szczecina:(

      Usuń
  6. Powiedz tylko gdzie można znaleźć tapiokę ?? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można dostać w sklepach ze zdrową żywnością. Mieszkam w niezbyt wielkim mieście i bez problemu ją kupiłam :) W ostateczności, na pewno kupisz on-line. Pozdrawiam serdecznie! :)

      Usuń
  7. QQTea Polska jest wyłącznym dystrybutorem produktów i urządzeń marki QQTea na terenie Polski i Europy Środkowo-Wschodniej. Tworzymy sieć punktów sprzedaży na terenie Polski, Czech, Słowacji i Ukrainy.

    Posiadamy w Polsce własne magazyny z produktami QQTea co zapewni Państwu regularne dostawy naszych produktów.

    Nasze wieloletnie doświadczenie w branży gastronomiczno-spożywczej gwarantuje Państwu bezpieczny i pewny własny business z szybką stopą zwrotu poniesionej inwestycji.

    Nasi partnerzy otrzymują unikalny produkt, zupełnie nowy na rynku europejskim wraz z pełnym konceptem sprzedaży. Zapewniamy obsługę inwestycji od jej początku do końca, od projektu graficznego czy wizualizacji do końcowego wyboru urządzeń gastronomicznych i mebli.

    www.qqtea.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Tych co mają daleko do herbaciarni z bubble tea oraz tych, którzy chcieliby ją przyrządzć w domu i eksperymentować z różnymi smakami zapraszam na moje aukcje.

    http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=34818581

    Dodatki do Bubble Tea super się sprawdzą także jako dodatek do deserów. Zwłaszcza na tych jasnych (z bitą śmietaną, na kremach, masach serowych, lukrze, lodach) wyglądają bajecznie.
    Proponuje poeksperymentować przed Świętami.
    Zapraszam!

    OdpowiedzUsuń