poniedziałek, 13 października 2014

MENUfaktura druga edycja/JESIEŃ

Druga, jesienna edycja MENUfaktury czyli Miejskiego Festiwalu Kulinarnego już za nami. Kto nie był, niech żałuje, bo to jedyna tego typu impreza na Śląsku.
W bardzo modnej, postindustrialnej przestrzeni byłej fabryki porcelany można było po pierwsze spróbować świetnego jedzenia, a po drugie, podszkolić się w trakcie bezpłatnych warsztatów, a to wszystko w takt dobrej muzyki.



W hali głównej można było skosztować domowych ciast, tart i babeczek, było japońskie sushi, fantastyczne śledzie w przeróżnych postaciach, ekologiczne sery i wiele innych smakołyków.
Na zewnątrz rządziły natomiast foodtrucki a tam burgery, świeżo mielona kawa, panini, wegańskie curry, kanapki, sałatki, Yerbata i dużo, dużo dobrego!
Ja spróbowałam jagnięcego burgera z kozim serem (rewelacja!) w zestawie z Lohnem Lemonem o smaku porzeczki, a na deser przepyszny sernik angielski z kardamonem z Wypiekarni i zaskakująco dobrą kawę serwowaną przez Kofeinę. Bardzo żałuję, że mój żołądek nie zmieścił już kanapki z matiasem od Sztuki Śledzia, bo wyglądały świetnie!

Część warsztatowa natomiast oferowała degustację win, warsztaty z hiszpańską oliwą w roli głównej, warsztaty savoir-vivru, designu oraz otwarty pokaz Adriana Feliksa z dynią jako motywem przewodnim.

I tym razem blogerzy kulinarni z regionu mogli wziąć udział w Fotofakturze czyli konkursie i wernisażu fotografii kulinarnej. Fajnie było zobaczyć zdjęcia koleżanek z redakcji Maszketów :)

Chyba jedynym minusem imprezy była zbyt mała ilość miejsc, gdzie można by usiąść i spokojnie zjeść. Przestrzeń na Porcelanowej okazała się dość mała dla tłumów, które się zjawiły, w pewnym momencie było naprawdę bardzo ciasno. Ja swoją babeczkę jadłam przycupnąwszy na jakiejś cegle, z talerzem na kolanach. Choć w zasadzie miało to swój miejski urok, więc wpisało się w atmosferę imprezy :)

Bardzo czekam na zimową edycję festiwalu, moim zdaniem to najlepsza kulinarna impreza w regionie!











Pyszne babeczki od Wypiekarni



Rewelacyjny burger jagnięcy z kozim serem od Cooler Food


Mój serniczek od Wypiekarni. Pyszny!




Piękne zdjęcia koleżanek blogerek

4 komentarze:

  1. Wygląda świetnie :-) głodna się zrobiłam. Muszę śledzić kiedy będzie kolejna edycja. Chętnie się wybiorę :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna relacja szkoda tylko, że mnie tam nie było. Przez natłok spraw zupełnie mi to umknęło:-( Może załapię się na kolejną edycję. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam, bo to jedna z najlepszych kulinarnych imprez w regionie!
      Pozdrawiam ciepło!

      Usuń