środa, 13 marca 2013

Chana dal - wersja 2.0

Inna wersja indyjskiego dania z ciecierzycą w roli głównej. Tym razem użyłam mleka kokosowego ale co najważniejsze, przyprawy które wykorzystałam zmieliłam zaraz przed ich wrzuceniem na patelnię. I to dało ooooogromną różnicę.
Chana dal przepięknie pachnie i jeszcze lepiej smakuje, składniki są łatwo dostępne a przygotowanie naprawdę nie wymaga dużych umiejętności. Polecam gorąco!




Na 4 duże porcje:
1 1/2 szklanki ciecierzycy (przed namoczeniem)
Imbir (ok 5 cm)
1 średnia czerwona cebula
3 ząbki czosnku
200 ml mleka kokosowego
400 ml passaty pomidorowej
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka kuminu (całego)
1 łyżeczka ziaren białej gorczycy (całe)
1 łyżeczka kurkumy
2 łyżki klarowanego masła
świeżo mielona sól morska
garść świeżej kolendry (według upodobania)




Ciecierzycę namoczyć przez noc. Dobrze wypłukać, odsączyć, zalać zimną wodą i gotować do miękkości.
Imbir obrać i zetrzeć na tarce.
Cebulę obrać i pokroić w dosyć drobną kostkę.
Czosnek obrać i bardzo drobno pokroić.
Kumin i gorczycę zmielić w młynku do kawy bądź bardzo dokładnie utłuc w moździerzu.

W dużym rondlu rozgrzać klarowane masło, wrzucić cebulę i smażyć aż się zeszkli.
Dodać czosnek, imbir i wszystkie przyprawy i smażyć około 5 - 7 minut na wolnym ogniu.
Dodać passatę, mleko kokosowe i ciecierzycę. Dusić ok 15 minut, aż część płynu odparuje.
Doprawić świeżo mieloną solą morską i świeżą kolendrą.
Świetnie smakuje z ryżem basmati.
Smacznego!

9 komentarzy:

  1. wygląda przepięknie i aż narobiłaś mi ochoty na wypróbowanie przepisu :))) tylko mam problem z jednym ze skladników... w mojej puszczy kuminu nigdzie nie ma :( chyba musze zamówić przez net :)))
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się cieszę, że przypadł do gustu :) A kumin to inaczej kmin rzymski i jest dostępny w większości supermarketów pod tą właśnie nazwą :)
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda na bardzo smaczne danie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam ten ogrom aromatycznych przypraw w kuchni indyjskiej. Ciecierzyca w takim towarzystwie musi bardzo dobrze smakować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! To jest feeria zapachów i smaków. Polecam :)

      Usuń
  5. mmm musi być pyszne! i wegetariańskie, więc idealne dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo aromatyczne danie, polecam gorąco! I pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Bardzo dobrze że znalazłem ten przepis, zresztą danie pyszne, które przebojem znalazło się w naszej kuchni. Sprawiły to głównie dodanie "passaty" pomidorowej, u mnie klasyka poprzez dodanie przecieru Pomidori bardzo poprawił się smak, a konsystencja tej potrawy wyszła wzorowo. Polecam.

    OdpowiedzUsuń