czwartek, 12 lipca 2012

Kakaowe batoniki Flapjack

Oryginalny przepis pochodzi z książki Sophie Dahl "Apetyczna panna Dahl", ja jednak postanowiłam go trochę urozmaicić. Odrobina kakao zmieniła te banalne batoniki w naprawdę niebanalną słodycz.
U mnie w wersji wegańskiej (same batoniki). Z dżemem porzeczkowym i creme fraiche, w sam raz na śniadanie.




Na 8 batoników:

3/4 szklanki miodu (ja użyłam gryczanego - mojego ulubionego!)
120 ml oliwy z oliwek extra vergine
1 3/4 szklanki płatków owsianych górskich
1 laska wanilii
2 łyżeczki dobrego gatunkowo kakao



Piekarnik nagrzać do 180 stopni.
Miód wlać do garnka, laskę wanilii przekroić wzdłuż, wyskrobać nożem ziarenka i dodać do miodu.  Postawić na wolnym ogniu i podgrzać, ale nie zagotowywać! Ściągnąć z ognia, dodać oliwę i wymieszać.
Płatki owsiane połączyć razem z kakao. Dodać do miodu z wanilią i oliwą, dokładnie wymieszać.
Foremkę keksówkę wysmarować oliwą, wyłożyć masę owsianą i dokładnie ugnieść.
Piec ok 25-30 minut.
Lekko przestudzone ciasto pokroić na 8 kwałków.
Fantastycznie smakują z dżemem porzeczkowym i creme fraiche, popijane latte.
Najlepiej na tarasie :)

6 komentarzy:

  1. no batoniki zapowiadają się pysznie! tylko tarasu mi brak... dżem porzeczkowy mam! Mam nadzieję, że wystarczy? Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam bo są naprawdę przepyszne! Z tarasem czy bez :)

    OdpowiedzUsuń
  3. cudne! chcę takie codziennie do pracy;)

    OdpowiedzUsuń