wtorek, 25 lutego 2014

Tajski shake kokosowo - imbirowy. 100% wegański

Wystarczy kilka składników i blender. Dosłownie 5 minut plus schłodzenie i gotowy. Świeży, orientalny smak, zdecydowanie bardziej wakacyjny aniżeli zimowy. Ale w końcu słońce świeci, pszczoły latają, bazie na drzewach, więc można sobie pozwolić :)


Dla dwojga:
Puszka mleka kokosowego 400 ml
sok z połowy dużej limonki
ok 5 cm imbiru
1 łyżka cukru trzcinowego, jeśli wolisz słodszą wersję (ja pominęłam)
+ kilka listów mięty

Mleko wlewamy do naczynia, w którym łatwo nam miksować. 
Imbir obieramy, drobno kroimy, dodajemy do mleka. 
Wyciskamy sok z limonki, dodajemy cukier (wolę wersję bez, jest bardziej orzeźwiająca).
Całość razem blenderujemy, wstawiamy do lodówki na 30 minut.
Świetnie smakuje z odrobiną mięty.
Biały wąs gwarantowany :)

2 komentarze:

  1. Często korzystam z Twoich przepisów. Nieraz wydaje się to być taki wymysł (wiesz wciąż żyjemy w kraju schabowego) i jestem naprawdę zadowolona, bo nigdy nie mam problemu ze znalezieniem składników i przygotowaniem dania. Dzięki za kolejny fajny przepis z pewnością wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie chodzi mi o to, by przepisy były niebanalne ale jednak do zrobienia :) Cieszę się, że Ci się udają i polecam na przyszłość :)

      Usuń