środa, 23 października 2013

Wegańskie energy balls z karobem + owsiany shake z truskawkami i korzeniem maca

Zakochałam się! Ma na imię Karob i jest idealny! Słodki i zdrowy :)
Tak, przyznaję, ostatnio go nadużywam, ale to moja słabość do czekolady daje o sobie znać.
Karob to zmielone strąki szarańczynu strąkowego, inaczej nazywane chlebem śwętojańskim. Smakuje jak kakao ale ma zdecydowanie mniej tłuszczu i kalorii. Cena za 150 g to około 5 zł, można go bez problemu kupić w sklepach ze zdrową żywnościa i w sieci.
Ja wykorzystałam karob do zrobienia kul energetycznych, z daktylami i jagodami goji.
Do tego przepis na pyszny shake owsiany - samo zdrowie! Dodaje energii i witalności na cały dzień.
Może nazwych niektórych składników brzmią dość egzotycznie, są one jednak łatwe do kupienia*
Polecam gorąco spróbować!


Energy balls (na ok 10 sztuk):

10 daktyli pozbawionych pestek
10 suszonych, miękkich moreli
garść jagód goji
10 migdałów
1 łyżka karobu + do posypania
1 łyżka soku jabłkowego 100%



Wszystkie składniki wrzucić do blendera (lub użyć ręcznego) i zmiksować na gładką masę.
Odstawić do lodówki na 15 minut.
Ze schłodzonej masy lepić kulki wielkości orzecha włoskiego.
Oprószyć karobem.
Wstawić do lodówki, najlepiej na całą noc.
Podawać schłodzone.

Shake:
ok 200 ml mrożonego musu z truskawek lub świeże, sezonowe owoce (np śliwki)
100 ml mleka owsianego*
1 łyżka otrębów żytnich
3 łyżeczki proszku z korzenia maca*
1 łyżka syropu klonowego lub melasy (ja pominęłam)

Wszystkie składniki razem zblenderować.
Pić na zdrowie!



* Polecam mleko owsiane z linii EnerBio, do kupienia w Rossmanie.
Korzeń maca (czyt. maka) można pominąć, ale ma wiele prozdrowotnych własciwości. TUTAJ kupicie i znajdziecie jego dokładny opis.


2 komentarze:

  1. Wystarczy spojrzeć na składniki i od razu wiadomo, że te kuleczki są przepyszne! Uwielbiam takie zdrowe słodkości :)

    OdpowiedzUsuń