czwartek, 27 września 2012

Pieczone gruszki z czekoladą

To jest naprawdę prosty przepis na pyszny deser. Kilka składników, które można dobrać według uznania.
Gruszki + dżem lub konfitura + czekolada.
Rety jakie dobre!


Na 2 porcje:

2 duże, miękkie gruszki
2 łyżeczki brązowego cukru trzcinowego
4 duże łyżki dwolnego dżemu lub konfitury (ja wybrałam mus jabłkowy)
kilka kostek dowolnej czekolady (ja wybrałam gorzką, 80%)
jogurt naturalny (według uznania)



Gruszki umyć, przekroić w pół i usunąć gniazda. Położyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, posypać odrobiną cukru.
Piec w piekarniku nagrzanym do 150 stopni, przez około 25 minut (zależy od miękkości gruszki).

Czekoladę rozpuścić w misce ustawionej na garnku z gotującą się wodą (należy pamiętać, by miska nie dotykała wody).

Miękkie, upieczone gruszki faszerujemy dowolnym dżemem, polewamy roztopioną czekoladą.
Ja dodałam łyżkę jogurtu naturalnego, ale można go zastąpić na przykład orzechami lub pokrojonymi bakaliami.
Bardzo proste i baaardzo pyszne! :)

8 komentarzy:

  1. Mmmm, pysznie sie zapowiada! Jadlam juz pieczone jablka, ale gruszek jeszcze nie.

    OdpowiedzUsuń
  2. moja sympatia dla gruszek rośnie i rośnie, a Twoje zdjęcia zachęcają tak bardzo, że w końcu muszę podobne zrobić :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Drogie Panie - gruszki pierwsza klasa i do tego bardzo łatwe w przygotowaniu! Polecam gorąco i serdecznie pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. przepis lekko zmodyfikowałam - skropiłam gruszki cytryną żeby nie ściemniały i posypałam cukrem waniliowym a czekoladę zamieniłam na czekosyrop :)

    OdpowiedzUsuń